onsdag 31 oktober 2007

Besök + resa

Hej!

Oj, oj vad det går trögt att skriva här! För ett par helger sedan hade jag besök av Anna och Lena från Göteborg. De kom från Montréal där de hade varit några dagar och hälsat på Lenas gamla värdfamilj. Det var hur kul som helst att ha dem här. De stannade 4 dagar. De hade hyrbil så vi kunde köra runt här i området vilket jag inte har haft möjlighet till förr. Vi turistade, shoppade, åt gott, sjöng, spelade och hade lite fest :)

Efter att de åkt hade jag en vecka ledig från universitet. Jag åkte iväg till Kelowna i Brittish Columbia för att hälsa på en familj som vi känner där. Det var en lång resa, med buss till Montréal och två flyg innan jag var framme. Det var jättetrevligt att vara där, de tog så bra hand om mej. Jag träffade deras familj och vänner och de visade mej runt i staden, som låg runt en sjö, men en massa berg. Det var jättevackert!

Nu är jag tillbaka till studierna här. Igår var jag på bio, jag förstod nästan allt! *stolt* Okej, jag måste väl också nämna att det var en mycket lugn dramafilm, med inte allt för djupa diskussioner... :)

Nu är dags för karate, men jag är orolig för jag tror att man typ måste kunna räkna till 10 på japanska idag och det har jag inte hunnit lära mej ännu... Imorgon har jag tent. Tiden bara flyger iväg, det börjar inte vara så många veckor kvar här nu.


Kram
Jessica


















Anna





















Kelowna




Gloria, Tova och Hilary

2 kommentarer:

The ideal Catariina sa...

kelowna ser ut som från nån tv-serie, du vet nån såndär mysig liten serie som utspelar sig i en liten skogshuggar/fiskarby där alla känner alla och allt är frid och fröjd hela tiden (förutom när dendär människan som bott i storstan kommer tillbaka en dag och vänder upp och ner på allting...!).
Här har det snöat vet du. Fast i hfors ligger ingen snö kvar, undrar om det gör det i öbotten...
Kul att du haft besök! Det är säkert roligt när man är sådär pass långt borta!
Ha det bra!
Puss

Karolina och Fredric sa...

Hej igen Jessica! Ja, visst flyger tiden iväg!!! Tänk att det snart är jul och allt. Har haft sönder datorn ett tag men nu börjar jag igen va lite aktiv med skypen och msn. Här är också allt som förr. Vi väntar gäster till nästa helg, mamma och pappa kommer. Vi har det bra, jag försöker njuta av allt som sker för vi har ju heller inte så lång tid kvar på kontraktet. Ha det gott & trevlig lillajul ifall vi inte hörs före det =)