onsdag 21 november 2007

Strejk

Heps!

Här har vi också strejkat. I torsdags strejkade alla studenter och vi ska strejka den här torsdagen också. Orsaken till strejken är att man vill höja avgiften för att studera vid universiten och det vill förstås inte studenterna. Många åkte in till Montréal för att demonstrera och en buss kommer att åka på torsdag också, men jag tror jag skall hålla mej hemma.

I lördags var jag och tittade på en mulitkulturell show som ordnades här på campus. Det var utbytesstudenter och internationella studenter som uppträdde med teater, dans och musik. Två typer från Réunion var nog bäst som uppträdde med beatboxing och breakdance - riktigt häftigt! Ska nog börja öva på det tror jag! Men de afrikanska danserna rockade nog också. Nästa sommar ska jag försöka införa lite afrikansk dans i paviljongen i Åminne! :) Tyvärr kunde jag inte hitta något dragspel här, så det blev ingen polka...

Det har snöat förra veckan och idag kom det ännu mer snö. Det är kallt på kvällarna! Il fait frette!!!

Tjingtjing
Jessica

Fest efter lång vecka med 35 timmar franska!

Jessica 1, Daniel, Jessica 2, Victor 1, Natascha, Yenni och Victor 2

















Dörren till min båthytt
E4-029

3 kommentarer:

The ideal Catariina sa...

wow vilken magnifik dörr!

Anonym sa...

Hihihi nu har jag uppdaterat mig på din blogg... hänger med lite bättre nu! vad fuskigt med en vilovecka! Som när man var liten ju ;-)Kommer snart och undersöker din "nya" korridor, hoppas verkligen inte du ger den bättre betyg än din gamla ;-)

Karolina och Fredric sa...

Ååååå... snööööö..... *suck*