onsdag 2 december 2009

Helgen

Helgen gick undan med valdig fart. Jag traffade en akta rysk дедушка (farfar/morfar. Jag gillar дедушкor/ъаъушkor), de har mycket att beratta. Han var 88 ar och jag fick titta pa hans uniform med alla medaljer fran kriget. Han visade en bok han skrivit om kriget och foton ocksa. Hans division (vet inte vad det heter) var mest i Ukraina och Tyskland under kriget. Det ar lustigt det har med kriget, for for Finland ar det ju Ryssland som varit den stora fienden. Medan kriget mot Finland bara var en liten bisak for Ryssland, for dem var det saklart tyskarna som var den stora fienden.

I sondags var jag pa ett litet berg med min andra kollega och hennes familj och akte pulka. De grillade sashliks i skogen. Oj, sa gott. Jag at mest av alla. Som vanligt. Tycker ni att jag borde skammas? Sen akte jag hem till dem och fick glogg och nagon saltgurkssoppa. Gott! Pa sondag kvall var vi till en bar dar de hade livemusik. Fyra olika band hann jag hora. Men jag fick hemlangtan till baletten nar de spelade "Luciiillle".

2 kommentarer:

Franck sa...

Skämmas - neej. De tycker säkert att det är roligt att du tycker det är gott!
/Johanna & Franck

Freedah sa...

Du gjorde inget solonummer till Lucille, när du nu fick chansen?! Fast du hade förstås inga hängslen på dig.. På GSOF fick jag Jenny som låne-kille, men eftersom Michelle säkert vill ha tillbaks henne till nästa föreställning är du fortfarande "my man" när du kommer tillbaka! :)